Turbūt kiekvienas iš mūsų žinome, kad visapusiškai gerai savijautai reikia fizinio aktyvumo, sveikos mitybos, geros emocinės būklės ir proto mankštos. Tačiau, ar žinojote, kad išmanieji įrenginiai ir mobiliosios aplikacijos yra viena iš priemonių, galinčių padėti gerai jaustis? Kviečiame į sveikatos raštingumo ugdymo videopamokėles „Išmani savigalba“. Jų metu siūlysime mobiliąsias programėles, padedančias vienaip ar kitaip palaikyti gerą savijautą. 

  • Mobiliosios programėlės „Ramu“ vaizdo pamoka. 
  • Mobilioji programėlė „Degtukų galvosūkis“ –  loginis žaidimas, puikiai tinkantis atsipalaiduoti ir pamankštinti smegenis. Vaizdo pamoka.
  • Mobiliosios programėlės „Pagalba sau“ vaizdo pamoka.
    Mobiliąją aplikaciją sudaro 5 dalys: emocijų stebėjimo mechanizmas, savigalbos pratimai, pagalbos linijos, interaktyvus pagalbos žemėlapis bei profesionalų parengta medžiaga apie psichinę sveikatą.
    Ši mobilioji aplikacija yra nesudėtinga: lengvas valdymas, informacija pateikiamai paprastai ir aiškiai.
  • Mobiliosios programėlės „Music for meditation“ („Muzika meditacijai, stresui ir nerimui“) vaizdo pamoka.
    Meditacinės muzikos klausymas padeda nurimti, atsipalaiduoti. O sumažėjęs stresas ir nerimas pagerina gyvenimo kokybę.
    Klausykite penkiolika nemokamų muzikos kūrinių ir atpalaiduokite savo protą ir kūną!
    Šios programėlės valdymas paprastas, todėl net ir nesant galimybei pasirinkti lietuvių kalbos, (tiesa, galima rinktis anglų, vokiečių, rusų ar kitą kalbą) išbandžius visus mygtukus, greitai tampa aišku, kokias funkcijas jie atlieka.
  • Programėlių „Mandala color by number – Mandala coloring book“ ir „Mandala coloring puslapiai“ vaizdo pamoka
    Minčių nukreipimui nuo blogų dalykų, atsipalaidavimui rekomenduojame išbandyti mandalų kūrimą, spalvinimą.
    Mandala – apskritimo arba kvadrato formos geometrinė kompozicija, kuri vaizduoja tam tikrą dvasinę, kosminę arba psichologinę tvarką.
    Mandala – pagalbinė priemonė meditacijos praktikoje.
    Mandalų kūrimas ar tiesiog spalvinimas padeda nurimti, sutelkti dėmesį, lavinti smulkiąją motoriką. Taip pat šis procesas skatina kūrybiškumą, prislopina loginį mąstymą.
  • Programėlės „Sleep Sounds“ (Sound Sleep - Relaxing Sounds and White Noise) vaizdo pamoka
    Miego trūkumas kenkia sveikatai! Jei miegama nepakankamai, tai: tampama irzliais, nekantriais, kamuoja nuovargis, sulėtėja reakcija, blogėja nuotaika, tampa sunkiau spręsti problemas, prastėja atmintis ir dėmesio koncentracija, didėja kraujospūdis, mažėja organizmo atsparumas ligoms...
    Jei norite lengviau užmigti ir ramiai miegoti, kviečiame išbandyti išmaniąją programėlę „Sleep Sounds“ (Sound Sleep - Relaxing Sounds and White Noise).
    Nemokamoje aplikacijoje galima rasti beveik trisdešimt raminančių melodijų. Šiuos muzikos kūrinius kiekvienas gali pasikoreguoti: pridėti gamtos, gyvūnų ir kt. garsų. Mobiliojoje aplikacijoje galima užsistatyti, kiek laiko skambės norima melodija.
    Programėlės valdymas yra nesudėtingas. Nors nėra galimybės pasirinkti lietuvių kalbos (galima rinktis anglų, vokiečių, rusų ar kitą kalbą), išbandžius visus mygtukus, greitai tampa aišku, kokias funkcijas jie atlieka.
  • Programėlės „Water drink reminder“ vaizdo pamoka
    Neatsiejama žmogaus geros savijautos dalis – pakankamas išgeriamo vandens kiekis.

    Ar pakankamai išgeriate vandens per dieną? Galbūt išgeriate jo gerokai per daug? Atsakymus į šiuos klausimus padės surasti mobilioji aplikacija „Water drink reminder“. 

    Tai nemokama aplikacija, kurioje nesudėtingai galima žymėti išgeriamą vandens kiekį, užsistatyti priminimus, stebėti savo išgeriamo vandens kiekį. Privalumas – lietuvių kalba.

  • Programėlės „Antistresiniai pratimai“ vaizdo pamoka
    Išbandykite programėlę „Antistresiniai pratimai“ ir mąstykite, gyvenkite pozityviau! Programėlė skirta žmonėms, kurie jaučia įtampą, nerimą ar stresą.
    Ši mobilioji aplikacija sukurta remiantis dėmesingojo įsisąmoninimo metodu. Dėmesingasis įsisąmoninimas – tai valingas dėmesio sutelkimas į norimą objektą, suvokiant realybę tokią, kokia ji iš tiesų yra, be išankstinio nusistatymo, nevertinant ir neteisiant. „Antistresinius pratimus“ galima praktikuoti bet kada ir bet kur.
    Programėlėje rasite informacijos apie meditacijos naudą, kaip reikia atlikti pratimus ir t.t.

„Išmani savigalba“, parengta pagal projektą „Kipšo“ išvarymas, arba patyriminė savigalba“, kurį finansuoja Lietuvos kultūros taryba.